Planche 1 2/2016

Morjens

Tällä viikolla aloitin uuden treeniohjelman, jonka tarkoitus ois saaha tuota nojavaakaa (planche) kehittymään. Viikossa on kolme kovaa voimatreeniä, joissa kaikissa treenaan nojavaakaa. Myös puristusvoimatreeniä löytyy joka treenistä. Vatsa- ja selkälihaksillekin toki löytyy töitä joka treenistä, mutta eniten on liikkeitä jotka kehittävät nojavaakaa.

Viikon ensimmäinen treeni on hyvin pitkälle hermostollista tai hypertrofishermostollista maksimivoimatreeniä. Tosin pitää vielä testailla erilaisia uusia nojavaaka liikkeitä että saisin sillekin kunnon maksimivoimatreeniä. Noh, kyllä tänään tuntuu tuo eilinen treeni hartia- ja rintalihaksissa. 🙂

Tässäpä viikon ensimmäinen treeni:

 

Nojavaaka
Pittää vielä testailla nuita uusia nojavaaka liikkeitä, että mitä ja missä järjestyksessä ne tulee lopulta olemaan treeniohjelmassa. Tuo toisen jalan ilmassa pitäminen haaranojassa vaikutti hyvältä liikkeeltä, eikä huono liike ollut tuoda jalat haarasta keräasentoon. Ehkä hieman kehno asento oli noissa liikkeissä, pittää hioa kuntoon. Tykkäsin kyllä siitä ekasta liikkeestä, koska rasitus jakaantuu epätasaisesti kun vain toinen jalka on ilmassa. Tuli otettua myös koukkukäsinojavaaka tälle päivää. Tuskin auttaa kehitäämään tuota suorinkäsin nojavaakaa, mutta ainakin siitä on hyötyä nojavaakapunnerrukseen, niin olkoon ohjelmassa. On se myös kiva liike. 🙂

Dragon flag
Dragon flag my nemesis! Mulla löytyy video päivämäärältä 27.11.2013 jossa yritän räpeltää dragon flagiä yhdellä jalalla. Eli on tätä liikettä jo tovi yritetty saavuttaa, mutta tuollon 2013-2014 on kyllä voimatreenit ollu satunnaisempaa ja ei niin suunnitelmallista. Treenipäiväkirjaa aloin pitää 8.11.2014.
Tulipa mieleen että tämä on tainnut olla yksi liike mikä on saanut kiinnostumaan kehonpainoharjoittelusta. Mutta kyllä on kiva huomata että vihdoinkin pystyy treenaamaan tällä liikkeellä, ettei tarvi tehä helpotettuja variaatioita. Ja kyllä olen huomannut että negatiivisia toistoja kannattaa treenata ensisijaisesti, tuntuu että niillä saa tekniikan kuntoon.

Leuanveto ja puristusvoima
En halua että selkä jäisi jälkeen kehityksestä, niin otin itselleni haastavan variaation archer pull upin ohjelmaan mukaan. Joskus ois tarkoitus opetella yhden käden leuanveto, tällä ja yhden käden roikunnalla pohjaa siihen. Jaksan roikkua yhdellä kädellä niin lyhyen aikaa että sekin menee tuonne hermostollisen maksimivoimatreenin piikkiin.

Kävin muuten eilen kunnan järjestämässä kuntotestauksessa, käytännössä siis InBody kehonkoostumus- ja puristusvoimamittaus. Oli siinä joku sykevyölläkin tehtävä mittaus, mutta jostain syystä se ei onnistunu ku kaks kertaa yritettii.
InBody väitti että:
Rasvan määrä -100g
Lihaksia +1,4 kg
Rasvaprosentti oli 9,1 nyt 8,8 (Hitto mitä kuivalihhaa..)
Viimeksi InBody mittaus tehty 9 kk sitten. Siihen nähen on kovat gainssit tullut. Puristusvoimaksi mittari väitti 55 kg. Lienee puristusvoima olevan jotakin tuota luokkaa, minusta vaa jotenki hassu puristaa sitä mittaria.. Ei kyllä ois haitaksi olla tuota rasvaa enempi, en vissii syö tarpeeksi.

Gainssi rikasta viikkoa kaikille!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s