Kuinka valmistaa treeniväline forkuille – ”Forkkupötkö” (Wrist roller)

Moi

Tulipa viimein nikkaroitua tällainen treeniväline, millä on aivan loistava treenata kyynärvarren lihaksia. Varmasti yksi parhaista välineistä forkkutreeniin. Ajattelimpa sitten ottaa kuvia ja videon pätkää opastamaan tämän nikkaroinnissa ja käytössä.

Elikkäs tällaisista tarvikkeista se sitte lopulta valmistuu. Heleppo nakki.
DSCN4084
Eli jotaki pötköä ja narua. Itellä tuossa on muovinen ontto pötkäle ja naru on jotaki rispaantuvaa paskaa. Käyttäkää mielummin jotaki fiksumpaa narua 😀 Ja pötkö voi olla puutakin, kuhan sen paksuus on semmonen käteen sopiva. Tuo on 3 cm halkasialtaan ja se tuntuu olevan just eikä melkein sopivan paksuinen.

Nikkarointi:
DSCN4083
Leikataan pötkö sopivan mittaiseksi. Itse mittasin noin neljän nyrkin mittaisen tuosta ja näemmä se on 40 senttimetriä. Tärkeintä pituudessa on se, että voit ottaa kaksin käsin kiinni ja käsiesi väliin jää hieman tilaa.

DSCN4085
Sitten porataan keskelle reikä.

DSCN4089
Ja pujotellaan sopivan mittanen narunpätkä siitä läpi ja tehdään joku solmuhelvetti siihen ettei se perkele  aukea. Laitoin varmuuden vuoksi palan teippiä molempiin päihin narua, koska paskanaru. Narun mitta riippuu käyttäjän pituudesta, kyllä se ainakin lattiasta rinnuksille saa yltää.

DSCN4092
Sitten vaan narun päähän jokin paino kiinni, niin siinäpä se sitten on. Valmis forkkupötkö. Keksin nimen ihan itse, tuo on tommone pötkö ja sillä treenataan forkkuja eli forkkupötkö. Jos ei omista levypainoja niin voi käyttää vaikka vedellä tai hiekalla täytettyä pulloa. Painoksi ei montaa kiloa tarvitse. Päivitys: suomeksi en tälle mitään järkevää nimeä tiedä, mutta ilmeisesti englanniksi kutsutaan wrist rolleriksi.

Tässäpä video kuinka sitä käytetään:

Ranteen koukistajien treenaus
Rulla pötköä niin, että koukistat ranteita kämmenen puolelle.

Ranteen ojentajien treenaus
Rulla pötköä niin, että koukistat ranteita kämmenselän puolelle.

Jos et anna painon vaan valua alas vaan pyörität sen hallitusti alas, niin saat alaslaskullakin treeniä. Voi olla että se ylös nostaminen on rankempaa treeniä. Sekä liikettähän voi tehdä nopeasti ja hitaasti, jolloin saa vaihtelua treeniin ja hieman erilaisen treenivasteen.

Eikun nikkaroimaan ja forkut pumppiin!

Mainokset

Yksi kommentti artikkeliin ”Kuinka valmistaa treeniväline forkuille – ”Forkkupötkö” (Wrist roller)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s